dimarts, 24 de desembre del 2013

El bon comunicador


Quines característiques creieu que s'han de tenir per tal de ser un bon comunicador?


Risto Mejide
Nosaltres, estudiants d'Educació primària, hem pogut veure en el llibre de Com parlar bé en públic, un interessant recull sobre quines són les característiques essencials d'un bon orador, on ens diu que un bon comunicador és aquell que principalment té la capacitat de captar l’atenció de les persones.
Per aquest motiu hem triat a
Risto Mejide com a protagonista del nostre treball sobre la publicació digital.


En Risto té unes característiques diferents a la resta de comunicadors que destaquen i criden l'atenció, donat que utilitza com a base la ironia, el sarcasme i l’humor. Tal i com ell defineix: “El humor es el brazo armado de la inteligencia”
Un altra característica rellevant és què tot i que sempre sap defensar la seva postura i parla d’una manera clara i concisa mostra un caràcter fred davant del públic per tal de cridar més l’atenció i d’aquesta manera crear una reacció en l’audiència.
Com va dir aquest gran comunicador: “Si no tienes producto, véndete tú”
Aquesta frase reflexa a un jove emprenedor que ha sabut diferenciar-se com a producte d’una manera realment competitiva. Aquest personatge carismàtic va fer que el “share” d’un popular concurs televisiu Operación Triunfo passés del 22% al 44% amb les seves àcides intervencions.

També cal destacar una caracteristica essencial d’un bon comunicador i que caracteritza a Risto: l’adaptació de l’orador al adreçar-se al públic que té davant i a la situació en la que es troba. Risto tot i a vegades ser una mica dur saps valorar adequadament a tot tipus de públic i s'ha pogut veure en el programma Tu si que vales, on no valorava de la mateixa manera a un infant i a una persona adulta, tot i això als nens també els feia veure els seus erros però remarca tot allò que han fet bé i els anima a continuar i a seguir formant-se.

Si és ben cert que Risto dona una primera impressió potser una mica dura i una postura freda criticada per molta gent, però ell ens diu que a través d'aquesta actitud creu que deixa "algo de vida" donat que vol extreure un millor rendiment d’aquella persona i que aquesta es pugui superar a si mateixa. Així doncs, veiem que Risto adopta aquesta figura per tal d’aconseguir una reacció positiva en les persones i no per criticar-les.

Aquí us mostro una interessant entrevista de Risto Mejide on parla d'aspectes molt interessants i defensa la seva postura:


Risto Mejide a banda de ser un gran especialista en publicitat és un gran escriptor com hem pogut observar amb els seus llibres publicats que van generar una gran demanda i molt èxit. Els llibres són els següents: Els sentimiento negativo, El pensamiento negativo, Que la muerte te acompañe, Annoyomics i No busques trabajo.
A continuació us destacaré un fragment del llibre Annoyomics que em va agradar molt i que analitzaré seguidament:

"A vueltas con la educación i el respeto.[...] Y en cuanto al respeto, para mi no hay mayor falta de respeto que mentirle a alguien con palabras edulcoradas y agradables para que se vaya contento a casa ignorando una verdad de la que todos los demás son conscientes. I es que se pueden decir las cosas más molestas sin necesidad de recurrir al insulto fácil."

En aquest fragment Risto defensa la sinceritat de les persones sense necessitat d’arribar a l’insult, es mostra a favor de les coses clares encara que siguin molestes, que no pas de les mentides per tal de que l’altra persona sigui feliç a través de la ignorància i d’il·lusions falses. Per tant puc dir que tot i que a vegades sigui una mica dur, és a causa de reflexar els seus pensaments d'una manera clara i deixar la ignorància de banda. Penso que si la gent fos més clara no hi hauria tantes mentides, ni ignorància al món.

També us volia parlar del seu twitter, ja que un bon comunicador també ha d'adaptar-se a les noves tecnologies i formar part d'elles.
Moltes persones el segueixen i això a originat una gran popularitat. A més a més, les seves piulades (sobretot les polèmiques) tenen molt de ressó i a vegades arriben a ser trending topic, com per exemple: #ouyeah i #findelacita.
El twitter també facilita la interacció amb el públic, un aspecte molt important d'un bon comunicador. Risto es mostra receptiu i moltes vegades respon als missatges i fa comentaris irònics.
Podem dir que Risto Mejide és un bon comunicador perquè no tan sols utilitza la comunicació oral sinó també l’escrita i digital, ja que és molt important per a estar en contacte amb la ERA DIGITAL. 
Us facilito el seu Twitter: https://twitter.com/ristomejide


En conclusió hem pogut comprovar que Risto Mejide és un bon comunicador per:

Arribar al públic això ho fa a través de:
  • Expressar les idees clares.
  • Utilitzar la ironia i l’humor.
  • Interactuar amb el públic.
  • Parlar de temes actuals d’interès.
  • S’adapta al tipus de públic que té davant.
  • Sap vendre la seva figura.

Aquest treball formava part del modul de COED i GITIC, perquè l'exposició d'aquest va ser a través del programma Pearltrees, que si no el coneixeu el recoma-n'ho, ja que a través d'ell hem pogut recollir tota la informació de Risto Mejide i sintetitzar-la.

Aquí us mostro els nostre recull d'informació a través de Pearltrees:


Risto Mejide and Frases de Risto Mejide / Vídeos / Fotografies in SandraPzRoyo (sandrapzroyo)

Organize your interests with the Pearltrees' app for Android




Gràcies per la vostra visita!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada